Projekt och projektplanering

fredag 29/6 = inomhusprojekt
 
Inget kalasväder idag heller, så vi tog itu med att fixa om lite i gästrummen.
Bära och städa.
Känns bra efteråt i alla fall.
Yngsta dottern är nu reallokerad till annat rum, och kommenterade bedrövat att hon var utslängd ur modershuset 💜
Till middag gjorde vi min favorittomatsås, med bacon, rödlök och en hel del färsk basilika.
Barnafadern hade penne till, och jag tog cole slaw.
 
lördag 30/6 = mindre inomhusprojekt, mer projektplanering
 
Inte bra väder på morgonen, så jag satte igång att projektera lite inför kommade veckors gästning.
Det ska bli så roligt, men jag vill ha lite koll eftersom det finns en hel del matrestriktioner.
Dels de vi haft sista åren med LCHF, vegankost, nötallergier, men nu även en hel del andra inskränkningar i vad som är gångbart. Helst vill jag laga så få parallella rätter som möjligt till en måltid.
Bestämde mig sedan för att satsa på att baka, så jag gjorde en gedigen shoppinglista och drog till kåmpe.
På väg till garaget insåg jag att det kunde finnas en möjlighet till EMK ute, så jag larmade Barnafadern som höll på att städa. När jag kom tillbaka var kaffet klart och riktigt skönt att sitta ute lättklädd, så bakningen "frös inne" skulle man kunna säga. Sedan såg jag andra halvlek av Frankrike - Argentina i första 1/8-delsfinalen. Den vanns till sist av Frankrike med 4-3.
Middag och en kopp espresso satt som en smäck sedan.
Jag älskar rester!!
Pion nummer två blommar nu. Jättefina, men bara två blommor på varje buske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0