Tiden går fort när man har roligt

lödag 7/7 = bröllop
 
#2 med bf anlände sent fredag kväll, så det blev väldigt mysigt att få sitta vid frukosten.
Den blev dock både tidig och tidsbunden eftersom vi var på väg till kusinens bröllop-
Vigsel i gamla kyrkan redan klockan 13.
Efter vigseln åkte brudparet flakmoppe till bröllopslokalen.
Festen var trevlig, och jag tror brudparet var nöjda.
Sedan spred vi ut oss över släkterna.
#1+bf hos farmor och farfar.
#2&3 med respektive hos yngste farbrodern, gift med vigselförrättaren.
#4-bf &5, och vi hos min syster.

söndag 8/7 = dagen efter
 
Vi sov ut och fick sedan frukost i nya växthuset.
Varmt!
Barnen, syster och jag åkte en sväng till mamma.
Hon hade lagt fram papperen om körkortet, och det var första gången hon pratade med mig om det!
Körkortet är nu indraget sedan 18/6 och hon måste inkomma med en skrivelse eller skicka in det. Väldigt många gånger fick vi påminna om att hon sålt bilen, och hon växlar mellan att hon ska överklaga och "kanske inte ska köra mer". Syrran har sagt att hon ska hjälpa henne med ett ID-kort när hon får semester och vi tog bort alla papper så att hon inte ska behöva bli så orolig för att hon får syn på dom. Detta sa vi flera gånger för att försöka se om hon kan komma ihåg det. I sin almanacka skriver hon väldigt ledsamma saker om hur förfärligt hon tycker livet är och att hon inte förstår meningen med något.
I kontaktpärmen stod det att någon hade handlat åt henne på tisdag 3/7, men att hon inte ville gå med. Det vill hon sällan. Jag tittade i kylskåpet:
Så vi gick iväg till ICA och handlade. Hon har god aptit och verkar också ha smaken kvar, så finns det mat, frukt och godis hemma så äter hon.
På eftermiddagen åkte vi och firade farfar.
Sedan norröver, med snabbmatsmiddag i närmaste stad.

måndag 9/7 = sol och annat
 
Dagen såg ut att bli fin.
Barnen träffades i stan och spelade minigolf. Gamlern' stekte på gräsmattan :-)
Alla barn (utom #2 som träffade kompisar) kom hem till kvälls, och vi grillade smaskensmat.
Satt ute hela kvällen med myggnäten fördragna i paviljongen. Den spanske bf'en har ett (befogat) problem med bin och dylika insekter. Men det gick rätt bra, hoppas jag, och det var sååå skönt.
Vi spelade såklart 10000 också.
Stadsfolket åkte sin väg, och i samma veva kom #2 tillbaka.
Då körde vi en runda 10000 med dem också.
Osannolikt bra resultat för dottern.

tisdag 10/7 = riktigt varmt
 
Idag hade barnen bestämt att spela beachvolleyboll och bada, så de åkte in till stan vid 10.
Den spanske bf'en var tvungen att åka hem en sväng för att göra en omtenta den 19/7, men han kommer tillbaka efter det.
Det var rejält varmare idag än igår, så jag föreslog att Barnafadern och jag skulle fixa bort den gamla rabatten medan vi hade skugga på den sidan.
Testar med ett gammalt gräsfrö som vi hade kvar sedan tidigare.
Dessutom passade jag på att rensa lite mer i jordgubbslandet innan jag la mig på solsängen.
Varmt.
Middag blev idag sallad. Massor med skålar så att alla fick plocka ihop sin egen sallad.
Nu tittar vi på VM-semi, Frankrike-Belgien.
Mitt i andra halvlek står det 1-0 till Frankrike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0