Regn och busstrubbel

söndag 29/7 = järnvägsbränder
 
Dagen började med skurar och åska. Inte alls enligt prognosen.
Barnafadern hade blivit inspirerad av en lite mer arbetad frukost han sett i tidningen.
Så han satte igång med färsk sparris, löskokt ägg och fritata.
Det såg verkligen smaskigt ut, men jag höll mig till min rätt vanliga söndagsfrukost. Nötbröd, Svarta Sara och snackspaprika. Gott det med.
Efter det var det dags för söndagsXet. Inte alltför svårt idag. Googlade bara på en enda bokstav, den sista.
Ledtråden var möjligen lite tveksam, men ok då.
Biträdesdottern skulle åka buss till Kalix och var lite stressad när hon satt på busshållplatsen. Vi sms:ade en hel del och till sist kom bussen, rejält försenad (skulle avgå 13.20). Ja, egentligen kom det två bussar, men båda var fulla, så ingen av de 12 som stod på hållplatsen kom med. De fick köpa biljett och vänta på nästa buss, 14.35. Den var också försenad, och proppfull. Tyvärr, de fick vänta på nästa buss, 16.35.
Då åkte jag in till stan och vi gick och fikade.
Vi tänkte att det kanske var lite större chans att komma med om man steg på på busstationen, för bussen utgår därifrån. Så småningom lyckades jag få veta att det mesta berodde på att det uppstått en brand utefter spåret i går kväll. Inga tåg kunde ta sig norrut. Därav alla resenärar. Nåja, trafikutövaren skulle sätta in två extra bussar, dock utan långfärdskomfort. Bussen kom i god tid och dottern fick plats på den första som var den ordinarie. Den avgick i tid och hon kom fram vid 23-tiden.
Själv kunde jag njuta av det lite bättre vädret och efter middagen satt jag ute med kaffet och den pappersbok jag läser just nu. The Late Show av Michael Connelly.
Blommorna inomhus trivs bättre än de jag "sköter" utomhus. Jag har satt nya blommor i lådorna utanför schabraket, eftersom jag först glömde att vattna och sedan aldrig fick liv i blommorna igen. Tyvärr glömde jag att köpa jord, så jag satte de nya växterna i den dyngsura jorden som fanns i lådorna. Detta gjorde jag för en vecka sedan och har fortfarande inte behövt vattna.
Jag hoppas att blommorna klarar det och jag har försökt hjälpa till genom att ha dem i solen hela tiden. Förhoppningen är att vattnet ska dunsta bort till stor del.
Nu ikväll har det åter kommit en störtskur och åskat. Prognosen för veckan som kommer är lite sol på eftermiddagarna, så jag hoppas på det. Sista hela semesterveckan för min del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0