Jag lämnade spår hela vägen

onsdag 4/7 = regn
 
Inget problem att stöka lite idag, eftersom utelivet inte alls lockade.
Vi städade lite i olika rum och sedan var det dags att möta sängleveansen i stan.
I väntan på det, fick jag för mig att gå till lokala köpcentrat för att köpa lite blommor till dotterns lägenhet och ta med en kopp latte till oss.
Det har funnits ett konditori i centrum tidigare, men nu var det en indisk restaurang??!
Nåja, ICA visade sig ha färskbryygt maskinlatte, så jag satsade på det.
Såg till att packa fast kopparna i kassen, eftersom jag hade en del att bära.
Detta blev inte bättre när jag kom ut och det började regna.
Paraplyet låg nerklämt i handväskan så jag fällde upp det. Kopparna var fortfarande i säkert förvar.
När jag kom fram till lägeneheten hade en vält ut och innehöll nu 2 cm kaffe.
En stor kopp!
Med tanke på att det var en papperkasse fanns det droppspår nästan hela vägen 😏
Inte kul på det skapliga kaffet.
Dessutom råkade jag se på kvittot att jag betalat för fyra koppar.
2 poster 2*25:- på kvittot.
Yippiiie!
Jag fick dela med Barnafadern, så lite fick vi i alla fall.
Medan jag var borta hade sängen kommit.
Vi monterade.
Madan barnafadern lånade duschen kom ett meddelande att flyget var en timme sent så vi drog hem.
Nu ska vi åka till flygplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0