Ibland händer det något

torsdag 5/7 = avverkning
 
Direkt efter frukosten ringde Ida, min fysioterapeut.
Tyvärr har ju inget ändrats sedan jag träffade henne sist.
Så då är förslaget att jag ska komma tillbaka och träffa en av hennes kollegor, för en second opinion.
Ja, vad ska jag säga?!
Då fick jag en tid 1/8!!!
Kul jul!
Idag var det dags för stora trädfällningen.
De skulle dyka upp vid 12, så jag passade på att skura av schabraket på förmiddagen.
Det blir så grymt mycket insekter överallt.
Men nu är det gjort och det känns bra.
Vi har i flera år pratat om att ta ner lite träd på tomten.
Dels en del sly, några döda träd ocg den stora lärken.
Lärken har tagit väldigt myckt sol från tomten på förmiddagen. Dessutom var den rejält stor, och inte helt kul med alla barr den fällde.
Det kom tre skogsarbetare.
Vi for till stan för att göra några ärenden.
När vi kom hem var de klara, och en lastbil fylld till brädden med avverkade träd körde precis iväg.
 
 
Efter att ha inspekterat föryngringsytorna var det läge att dra på sig löputrustningen för en försenad rehabtur (borde ha varit igår).
Struntade i höga knän, eftersom jag har så ont i fotbladen, och tog Åsen med backen på slutet. Hoppas det där beror på att jag sprang på tå i backen tidigare. När jag kom hem gjorde jag några övningar ute och sedan plockade vi ihop rester efter avverkningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0