Helgen som gick

lördag 21/7 = dags för en utflykt
 
Vi började med att ta en tur till stan.
Jag fyndade på rean, en tunn vit blus och ett par tunna luftiga shorts. Kanon!
Innan vi satte  iväg söderut drack vi gokaffe.
När vi kom fram var gårdsfolket inte hemma, men de dök upp innan jag hunnit skriva färdigt ett sms till värdinnan.
Så småningom var vi rätt många. Min kusin Eva, hennes sambo, son och sonens flickvän. Med på middagen var också min faster, hennes yngste son och hans sambo. Vi satt ute och åt ugnsbakad lax, goda ostar och senare jordgubbar och glass. Kvällen avslutades med att värdinnan och jag tog en backig promenad.
 
söndag 22/7 = mer gästande
 
På natten var det gruvligt kvalmigt och åskade, så det var inte så lätt att sova. Därför var ingen uppe särskilt tidigt.
Vi åt en trevlig frukost tillsammans och sedan packade vi in våra saker och åkte vidare till min kusin på mammas sida, Curt och hans fru. Där tittade vi på deras nyrenoverade hus och rätt ny gäststuga. Man måste säga att kusinen är energisk, trots att han är pensionär. Så även hans fru sedan i april.
Eftersom jag ville åka förbi mamma på vägen såbestämde vi oss att ta med henne till det lokala hantverksexpot.
Det var sista dagen och vi kom vid fyra, en timme innan stängning.
Jag köpte ett tennarmband, mamma köpte bullar och Barnafadern hittade två tavlor som vi ska hänga i trapphuset.
Min faster ville bjuda oss tre på middag, men mamma ville absolut inte följa med. Vilket var precis vad jag trodde.
Dels är hon allmänt emot och dels vill hon inte åka just dit tror jag. Men vi åkte tillbaka ut och satt ett par timmar med henne och Eva, som också var bjuden. Alltid trevligt där!
Sedan vände vi nosen norrut och kom hem vid 22. Då drack jag te och började lite på söndagskrysset.
 
måndag 23/7 = lite jobb och liten utflykt
 
Hade sedan tidigare bestämt mig för att åka in till jobbet och svara på det mesta av oroliga mail som kommit inför fredag (sista svarsdag). Såklart INTE i svinottan.
Sov ut efter den dåliga sömnen natten till söndag.
När jag var på väg ringde vårdbiträdet och undrade om jag ville med på lilla rundan. Jag sa att jag skulle komma när jag jobbat klart. Strax före två hämtade jag upp henne och vi började med att fika med tvillingsystern och hennes bf. Sedan blev det lilla lågprissvängen. Hon letade flätade ytterkrukor till några blommor och jag letade inte så mycket specifikt.
Tidigare på dagen hade jag slängt ut en fråga om någon ville dela en fläskfilé med mig och Barnafadern.
Så bara en timme efter att jag anlänt hem, kom den äldsta och den yngsta med pojkvän ut till oss. Jag tycker det är så roligt när något/några barn kommer. Jag tror man skulle kunna säga att jag klamrar mig fast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0