Ännu en fantastisk dag

måndag 16/7 = på gränsen
 
Idag var vi på två igen, och jag hade planerat att tvätta massor av sänglinne.
Det visade sig vara en utmärkt idé, eftersom det var så varmt ute att jag gärna gjorde avbrott lite nu och då. Då var hänga och ta ner tvätt en lagom aktivitet.
Emellanåt satt jag ändå en stund i skuggan tillsammans med Barnafadern.
På slutet satte jag mig med bara benen i solen, för jag pallade inte mer.
Tack och lov fläktade det en aning, men det gäller att dricka konstant när det är så här varmt.
Till middag (ute såklart) passade vi på att tömma massor av smålådor i kylskåpet. Men jag gillar rester, och innehållet i dessa skulle dessutom ätas kallt!
Sådana här dagar är dessutom kvällarna magnifika.
Jag satt ute till 20.50 när solen försvann bakom träden.
Nu har jag sett några avsnitt till av Springfloden, som jag verkligen gillar. Det lär ska komma en säsong till i höst. De baseras på Rolf och Cilla Börjlinds romaner. Den som är på G nu, är Den tredje rösten. I morgon får vi besök av Barnafaderns bror (den äldre av dem), tillsammans med hans äldsta dotter och bf.
Dottern med sällskap ska flyga till Göteborg härifrån på onsdag morgon, och vi tycker det är jättetrevligt att de kommer dagen innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0