Långhelg

fredag 30/11 = drar iväg söderut
 
Vi hämtade blommor lokalt på väg till firandet.
Presenterna hämtades en bit söderut.
Första stoppet blev hos svärföräldrarna för kaffe och ombyte.
Sedan till mamma för att hjälpa henne byta om, vilket hon tyckte att hon redan gjort.
Tillsammans åkte vi till jubilaren och uppvaktade.
Kaffe och tårta serverades.
Därefter middag på en trevlig gård några mil bort.
Sonen med familj, födelsedagsbarnets mamma och syskon, min mamma och vi.
Satt en stund hemma hos dem på kvällen inna vi åkte til svärisarna för övernattning.
 
lördag 1/12 = trevlar oss hemöver
 
Efter frukost satt vi oss i bilen och skjutsade Barnafaderns föräldrar till hans bror i den närliggande staden.
Där fick vi adventsfika.
Skönt att komma hem.
 
söndag 2/12 = städar & tränar
 
Satte igång på förmiddagen och städade.
Sedan var det dags att få upp lite ljusstakar och sånt.
Åkte iväg och träffade vårdbiträdesdottern (#4) innan jag stannade på blomsteraffären och köpte amaryllisar.
Där såg jag så trevliga ljusdekorationer. Metallfigurer som man trär på vanliga kronljus. Tipsade dottern som inte har plats för mossa och sånt i sin adventsljusstake.
Efter en enklare middag drog jag till gymmet.
Inget nytt under solen vad gäller träningen tyvärr.
Jag fortsätter och hoppas att det lönar sig på något sätt, i alla fall.
Snart dags att kojja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0