Väntar, väntar och väntar lite till

onsdag 25/4 = Vårdsvängen
 
Barnafadern har som sagt dragits med riktigt hög feber senaste dagarna, så idag fick det vara nog och han ringde sin HC i morse. Han fick en tid 13.10.
Vi gick direkt till labbet för att ta lite prover.
Och sedan fick jag vänta.
Jag insåg att det var något mindre trivialt eftersom det tog så lång tid.
En intressant detalj var att det kom ut en person med stetoskop om halsen och ropade ut Maria/Marie, men jag hade ju inte bokat någon tid så jag svarade inte. Tydligen använder de inte efternamn på den där hälsocentralen.
Snabbsänkan (som vi alla har koll på) låg skyhögt, vilket är en bra indikation på bakterier tydligen.
Så blev det snack om plingplongtaxi till akuten och inläggning.
Till sist fick jag skjutsa och han fick en remiss till akuten.
Där fick vi vänta.
16.30 började de ta prover och oväntat snabbt kom sedan en infektionsläkare.
Vi väntar.
Vid det här laget är man både hungrig och kaffetörstig. I alla fall jag.
Skulle försök fixa lite smaksatt dricka till sjuklingen och där stod även en kaffeapparat. Trasig!
 
Lungröntgen.
Vi väntar.
 
Här fanns det dock en kaffemaskin som fungerade. 5:- för en drickbar latte.
När jag väl hade övertygat maskinen om att jag hade valt produkt.
Det visade sig att man skulle börja med att ställa dit en kopp innan man satte igång.
Den trumpetade ut alla mina misstag med hög röst (utom just det där med koppen)  :-(
 
Men andra koppen gick som smort.
Värsta proffset.
 
Till sist var maken inlagd på infektion för att invänta svaret från röntgen så att rätt antibiotika skulle kunna sättas in. TV på enkelrummet (på infektion verkar alla isoleras) och champions league 20.45.
Då drog jag.
Skulle dessutom skjutsa yngsta dottern tillbaka till stan.  Pga. däckbyte på bilen behövde jag få barnvagnen hem till oss.
Strax efter 21 kunde jag fundera lite på vad jag ville äta till middag.
 
Dels iddes jag inte sätta igång med matlagning, och dels mår jag inte så bra om jag äter kraftig mat sent.
Nu är det bara att göra kväll, för i morgon startar vi 8.10 med seminarier. Får se när sjuklingen ska hem och hur det kan lösas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0