Trevlig helg

lördag 14/4 = träning
 
Detta blev en innehållsrik dag, när den väl kom igång.
Fick ett samtal från Bull som undrade om vi "ville komma förbi och dricka kaffe?".
...och samtidigt ta med Risk, för hon skulle spela med sina kompisar på kvällen.
Det lät som en bra idé, eftersom vi ändå behövde till en lite större affär för att handla förnödenheter.
Vi hade båda planerat att träna, och det var väldigt fin väder så även jag fick för mig att springa ute.
Jag valde att springa runt Åsen, som är en trevlig runda på nästan 7 km. Bra med backar och trevlig utsikt bitvis. Dssutom var jag lite nyfiken på hur mycket snö det ligger kvar efter de mindre vägarna.
Inte mycket alls, utom på den lilla bit som inte är bilväg. Där var det hur som helst bra trampat och med min brist på hastighet så var det inget problem.
Efter detta drog vi in till stan, för vi kom på att vi hade tänkt titta på en ny, stor resväska.
De största vi har är redan på utflykt. En i Uppsala, och en i Barcelona tror vi.
10 minuter så var vi klara.
Bortsett från att märket är American Tourist, så var den helt ok.
Efter kaffe hos den städande Bull åkte vi hem och latade oss.
 
söndag 15/4 = besök av Bill&Bull
 
Tjejerna hade sagt att de ville komma hem och baka bullar.
De gör en sort kalljästa som dels behöver knådas länge i hushållsassistenten och del stå länge i kylskåpet för jäsning. Goda blir de.
De dök upp riktigt tidigt och fikade lite med oss, men sedan drog det igång.
Eftersom det tar tid, så hade de med sig en del tvätt som vi passade på att åtgärda.
Vi har stor maskin och körde 4 byk. I kombination med torktumling så torkar det rätt snabbt.
Till middag hade vi sedan tidigare utlovat rödbetssoppa, så till det bakade jag lite matbröd.
Bakade veganskt, så jag bestämde mig för att sätta i havregryn, när jag ändå använde havremjölk.
När jag skulle hämta paketet med havregryn hittade jag en påse med basmüsli, så jag tömde den istället. Olika sorters gryn och flingor samt solroskärnor. De som åt verkade nöjda.
Vi gjorde soppan som entré, och serverade sedan chèvregratinerad potatis med alspånsrökt nötrulle.
Ingen dessert, men kaffe och nybakta bullar. Så ja, vi var väldigt långt ifrån hungriga när brudarna packade ihop och åkte hemåt.
Nu har diskmaskinen kört ett varv, jag har hängt min egen tvätt och varvar ner med lite surfande. Ska strax titta lite på en norsk deckare som jag inte sett. Tyvärr har jag missat första avsnittet (snålt av svtplay tycker jag), men det kanske kan visa sig vad man behöver veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0