Soppatorsk*2

torsdag 12/4 = The Crown
 
Stvl hela dagen.
Antingen förberedelser, besök eller dokumentation.
Mail tar också en del tid.
Klämmer in lite småuppgifter emellan, t.ex. att gå igenom omkullningar.
Inte klar dock.
Åt upp resterna av blomkålssoppan till middag.
Såg två avsnitt av The crown på kvällen. Inte uteslutande smickrande beskrivningar av drottningfamiljen.
 
fredag 13/4 = träning
 
Stvl hela dagen även idag. Det där med projektet var bara att glömma.
Hann få en ny arbetsuppgift, och klämde in en 45 minuter intervju förutom de befintliga posterna i kalendern.
 
 
En kollega intervjuade mig angående hur/om jag använde mönster i undervisningen som jag ville att studenterna skulle härma. Som en rutinerad politiker, såg jag såklart till att prata om mina favoritämnen utan att nödvändigtvis svara på hans frågor.
 
 
 
 
Tjoho!
Avslutade dagen superpositivt med två tjejer som läser basåret och nu ville prata med mig om våra program.
De var väldigt nöjda när de gick och tycktes ha fått mer goda nyheter än de förväntat sig. Båda var tydligt stärkta i sin vilja att läsa våra program.
Middagsplanen var att laga chevrégratinerade rödbetor, men när vi satt i bilen kändes rödbetssoppa helt plötsligt lockande.
Sagt och gjort.
Smaskigt blev det.
Varmare idag, så mer snö har smält undan.
(Kanske dags att hjälpa mamma hjälpa våren brudar?)
Söndag ser lovande ut och jag har pratat om att gräva ut en sittplats i paviljongen.
 
 
Tänk sol, filtar, lä, ljudbok och en termos med kaffe.
Kan bli hur läckert som helst.
 
 
 
Funderar på om jag ska orka ta mig för något.
Borde baka frökex, men det får bli i morgon efter frukost när jag fyllt på lite energi.
Kanske får nöja mig med ett gammalt korsord. Har massor som ligger och väntar, så det är inget problem att ta fram ett.
Något avsnitt av The crown kanske. Det finns nog med säsonger och avsnitt. I går blev Kennedy skjuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0