Lyxar ensam

lördag 28/4 = smålyxigt
 
Pratade med Patienten, som långt om sänder fått besök av en infektionsläkare (han ligger på Neurorehab, för det fanns plats där). De är fortfarande inte säkra på precis vilken bakterie han har och vill testa lite mer för att kunna ge rätt penicillin när han ska åka hem och avsluta kuren mha tabletter.
Vi bestämde att jag inte skulle åka in idag, utan avvakta och se vad som händer i morgon.
I går när jag handlade på vägen hem, passade jag på att köpa lite enkel mat att ha till middag.
Åt den inte igår, så det blev riktig lyx idag istället.
Inte riktigt som sjukhusmaten tror jag.
Enkelt och snabbt, bara att lägga på tallriken.
Sån mat gillar jag.
 
 
Jag har hittat ett recept som jag är sugen att testa: Parmesangratinerade zucchinistänger.
Tror det kan bli supergott med västerbottenost.
Jag råkar ha både zucchini och VBost i kylskåpet.
 
Annars ligger jag i soffan och har ont i benet.
Nu är det riktigt obehagligt, och jag undrar om det faktiskt har att göra med att amssören kände efter rätt ordentligt i tisdags i kombination med min löptur.
Efter massagen kändes det faktiskt bättre, t.o.m. att gå uppför trappor var ok. Nu är jag helt ofärdig.
Det hade varit jobbigt med de långa korridorerna på sjukhuset tror jag.
Nu ska jag leta åt något bra att titta på medan jag latar mig :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0