Gammeldomlig

torsdag 5/4 = utflykt till föräldrar
 
Ingen nämvärd sovmorgon, för vi ville komma iväg på morgonen.
Jag handlade för bullbak och lunch på vägen.
Barnafadern lämnade av mig och åkte sedan till sin bror, för att organisera min svärmors födelsedagspresent.
Mamma och jag drog igång med bullbak direkt. Hon hjälpte till, med allt det tråkiga. Diskade plåtar, satte ut bullformar, penslade och satte på pärlsocker.
Bullarna blev bra, även om de fick aningen mycket färg, men de var inte torra.
Jag lagade Ungersk gulasch till lunch, för det är snabbmat för mig. Och väldigt gott.
Mamma åt med god aptit.
Vi 14.30 kom hennes kontaktperson från hemtjänsten. Då var det meningen att hon skulle ha sin "aktivitet", dvs. gå på en promenad. JAg trodde inte hon skulle orka, men vi hade pratat om att hon ville gå till bankomaten, så det gjorde de. När de kom tillbaka hade syrran anlänt och strax därefter kom handläggaren från kommunen.
Sammanträdet blev bra tycker jag. Tror att mamma kände ett visst obehag innan, men hon var ok ändå.
Vi redde ut några oklarheter kring mathandlingen och tvätten av lakan.
Vi bestämde också att syrran och jag skulle fixa en lista med bra maträtter och lite förslag på olika saker att handla. Vi fick ihop maträtter för tre veckor.
Jag tror det blir enklare om mamma har en lista med matförslag för varje dag och dessutom matvaror i kylskåpet som passar ihop. Fantasin verkar beroende av närminnet, så förhoppningsvis blir det mer varierad mat ett tag framöver.
Barnafadern hämtade mig vid 17, så vi var hemma i dräglig tid. Om det är gammeldomen eller ej vet jag inte, men när jag skulle fixa en kopp rött te, tog jag ett kaffefilter och satte i koppen istället för en tepåse.
Jag väljer att tolka det som ryggmärgsrörelser.
 
fredag 6/4 = äntligen!
 
Lyckades få färdigt materialet.
Visserligen var det bara ett dokument kvar, och den informationen kan studenterna söka fram själv, men ändå...
Förra gången var jag klar när det startade, den här gången har mer än halva tiden gått :-(
Gammeldomen?
Möjligen är det inte så farligt, för det mesta brukar accentueras sista veckan innan deadline.
Sedan är det bra för mig att ha det sista dokumentet för då slipper jag lägga tid på att söka i katalogen, som inte är så lättanvänd.
Mutade mig själv lite när middagen var överstökad:
Nu ska jag se en film.
Jag tror att jag sett den förut.
Men ok då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0