Veckslutet

torsdag 31/8 = fullmatad dag
 
På morgonen gick jag till kursen för att meddela att gruppschemat för fredag lagts ut, och för att introducera min kompanjon som har grupper parallellt med mig.
Därefter bokade och obokade möten hela dagen.
Riktigt trött på kvällen.
 
fredag 1/9 = AW ≠ träning
 
Grupphandledning på förmiddagen.
Sedan några bokade möten.
Min projektkompanjon hade på torsdag i förbifarten sagt "i morgon är det 1/9".
??
Abstract till konferensen måste in.
!!
Han hade lite tid under dagen, så han skrev en bra inledning och röjde lite i min text, som jag satte ihop på min DKV-dag. Efter min sista bokning kunde vi avsluta redigeringen och lämna in vårt bidrag.
Någon gång när barnen var mindre sa jag att när vi var på två, skulle vi äte ute varje fredag.Ofta känns det ändå som att man bara vill hem. Barnafadern och jag hade nu ett nödvändigt ärende på stan och hade lite vagt pratat om att äta också.
Sååå skönt att få sätta sig och bli uppassad.
Och fantastiskt god mat.
Jag åt misomarinerad blomkål och grillad spetskål, med en fantastisk puré till. Friterade grönkålsstänger och citronkryddade gulbetor. Ungefär så. Möjligen kan smakerna ha varit i en annan kombination?!
 
lördag 2/9 = utedag, men ingen träning idag heller
 
Sov ut och till min förvåning var det bra läge att ta FMK utomhus.
Så det gjorde vi.
En av de vita liljorna är på G:
 
Efter lite stök inne drog jag mot stan för att handla och för att plocka upp yngsta dottern.
Vi åkte till avijånn för att göra flera småinköp.
Gick som smort.
Väl hemma, dök #4 också upp och vi drog igång med grillning och uteätning.
Till och med kaffet kunde som synes avnjutas utomhus.
När hade vi en sådan dag senast?
Nu har jag tänt mina nya ljus.
Jag letar alltid efter blockljus med lite dekor, och nu har jag hitat en trio, där det tredje ljuset får komma med som reserv senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0