Sommaren är officellt slut!

fredag 22/9 = födelsedagsmiddag på stan
 
Efter jobbet sammanstrålade vi med födelsedagsbarnen och drog till Bildmuseet för afterwork och kultur.
Vi tittade på Ana Mendieta / Omsluten av tid och historia.
Många filmer var det.
Oklart om jag förstod något.
Sedan gick vi på finkrog och åt gott.
Supertrevligt att få sitta med sina vuxna barn i timmar och prata om ditten och datten.
 
lördag 23/9 = extrasväng till stan
 
Eftersom vi hade något inköp att göra och jag behövde åka en sväng påjobbet, så drog jag själv till stan.
Handlade det planerade, och en hel del annat. Till mig.
På jobbet fixade jag anmälningssidor för de informationträffar vi ska ha med årskurserna.
Det tog flera timmar?!
Det beprövade verktyget har inte längre den funkionaliteten i gratisversionen tyvärr.
Så mycket tid gick åt till att hitta ett som passade mitt syfte bättre.
Oprövat, men jag hoppas det inte fallerar.
Hann däremot inte göra ett dugg åt den kommande kursens material :-(
Den börjar på torsdag.
Får nog bli kvällsarbete i veckan.
Undervisningen tätnar på betydligt.
2 eller 4 timmar varje dag i tre veckor framåt.
 
söndag 24/9 = utejobb för att avsluta sommaren
 
Efter långsam start gick vi ut för att ta ner resten av paviljongen.
Vi bestämde att stolpar och ram skulle få stå kvar över vintern, så vi täckte över överdelen på stolparna för att det inte skulle bli vatten inuti.
Blommorna har tagit fart igen och är väldigt fina, så de får stå kvar.
Även blommorna runt entrén har kommit igång.
Tror det har med vattnet att göra, att jag aldrig lär mig. Samma misstag varje år. är det dåligt väder en längre period glömmer jag att blommorna under tak ändå behöver vatten.
Förutom paviljongen städade vi lite ordentligt i garaget. Stuvade om för att få bättre struktur, med de nya saker som tillkommit. En del saker bestämde vi oss för att kasta också.
Dagens sensation: mamma ringde. Tydligen hade syrran påpekat att hon glömt barnbarnens födelsedag (i torsdags).
Hälsa dem sa hon, nej ring du sa jag. Jag gör det på en gång sa hon. Så nu ska det bli intressant att höra om hon kom sig för att ringa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0