Det gick INTE bra

lördag 18/3 = träningsdag
 
I morgon ska vi fira mediadotterns födelsedag (26 år), vilket passar bra eftersom hon flyttar på fredag.
Därför tänkte jag att det var en bra idé att ta långspringet idag istället för i morgon.
Bad idea!
Riktigt muskeltrött från start. Ovanligt hög puls, om mätaren var rätt.
Efter drygt 9 km kändes det nödvändigt att stiga av löpbandet.
Jag  trodde jag skulle svimma.
När jag kom hem beslöt jag att åka och handla eftersom jag skulle baka något att ha med till födelsedagsfikat i morgon. Skickade ett sms till familjegruppen och frågade om det fanns någon möjlighet att få kaffe någonstans.
Jodå, mediadottern och sonen erbjöd. Eftersom det är brist på sittmöbler hos dottern (=0), så tog jag med henne till sonen och hans fv. Väldigt trevligt! Vi satt och pratade ett par timmar.
Sedan dags att dra hem och baka.
Hela planen var att göra av med den veganska chokladen. Hittade en chokladpaj, baserad på kokos.
 
Smakade fyllningen och den var megagod.
"Vila minst 6 timmar, helst över natten", passade perfekt och det var därför jag tog omaket att göra den sent på kvällen, istället för att spara jobbet till i morgon fm.
Nu har jag druckit två koppar rött te, och sett två avsnitt av SVT's Innan vi dör. Alltid spännande att se hur svenska thrillers lyckas. Juryn är fortfarande ute på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0