Ingen direkt bloggfart

torsdag 1/6 ≠ projektarbete
 
Hade planerat för projekt, men det vara bara att lägga ner.
Över lunch hade facket pensionsinformation, så jag traskade över campus för att lyssna.
Vackert så här års.
Med ganska kort varsel fick jag en massagetid på em, och sedan drog vi hem för att forsla bort skräpet.
Sonen och yngsta dottern var "frivilliga", så det gick snabbt på tre. Jag lyckades ha mig undan, eftersom jag åkte till affären och fixade med lite praktiskt inne. På kåmpe gjorde jag en hjälteinsats. De sålde färsk lök i knippe, tre knippen för 20:-, så jag slog till!
OOPS, fyra blev det visst!
Dottern stannade på mat, så vi åt korv Stroganoff ;-D
Hon stannade tills tvillingsysten kom från jobbet men då drog de direkt.
 
fredag 2/6 = nytt projektförsök
 
Sov så ruskigt dåligt. Sonen och hans gf ringde sent torsdag kväll/natt och undrade om vi kunde hämta dem för det var helt omöjligt att sova hos dem pga. konsertfestligheter. Klart jag hämtade. Men sedan var det kasst resten av natten.
Hade redan bestämt mig för att jobba denna dag, eftersom det varit så mycket småstörningar på slutet, och det har gått riktigt trögt. Sammantaget har jag känt mig väldigt stressad över bristen på progression.
Trots tröttheten tycker jag att det hände lite mer (=något alls).
Jag började formulera betydelser i de taxonomier som jag tycker passar mot de olika  uppsatskomponenterna.
 
lördag 3/6 = dubbel kalasdag
 
GodaVännens man fyller 60 år 6/4, men hade bjudit in till firning lördag. Strax före 12 var vi plats och gjorde gemensam sak med GB. Lättare lunch bjöds vi på tillsammans med släktingar och vänner. Hans båda barn tar examen i dagarna, så det var mycket att fira.
Vi åkte hem och vilade oss i form för nästa kalas.
I födelsedagspresent fick Barnafadern och jag en middag av barnen.
En riktig gourmetrestaurang visade det sig. Det fanns bara en meny och man valde bara om man ville ha en eller tre förrätter. Vår kypare påstod att det inte var någon skillnad i matmängd, utan det var bara mer smakupplevelser.
Vi satsade därför på 5-rätters menyn.
Det var väldigt gott och jag fick LCHF-anpassad mat och mycket goda alkoholfria drycker till.
Det bästa betyget är att jag lyckades få i mig lite matjessill och att maken åt lakritspure till efterrätten.
Hemkommen dök äldsta dottern upp och vi tittade på CL-finalen tillsammans. Real Madrid mot Juventus. 4-1 till Madrid.
 
söndag 4/6 = kånka & bära
 
Japp, idag var det sonens tur att flyttlassa.
De har plockat ihop sista dagarna och idag skulle släpet fyllas och dras till Uppsala.
Vid 11 ringde vi och frågade om de behövde hjälp, och det tog de gärna emot.
Barnafadern är fenomenal på att packa, så det blev ett mödosamt funderande och testande för att få mesta möjliga last på plats. Lite imponerade blev vi allt, vi andra!
När vi var tillbaka hemma kom äldsta dottern från jobbet och vi hade bjudit henne på mat sedan tidigare.
Efter maten ville hon se fotografier från baranaåren.
Vi satt 2.5 timme (!) och bläddrade bland alla papperskort.
Har precis fått besked att flyttfolket kommit fram och lastat ur hela släpet.
Väl förtjänt vila alltså.
Ingen träning idag pga. huvudvärk och allmänt hängig.
Har antagligen frusit vid något tillfälle i veckan.
Ska försöka ta mig iväg en sväng i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0