Det röda skynket iCloud

fredag 9/6 = projektdag, hade jag tänkt :-(
 
Bara krångel hela dagen.
Jag har uppdaterat ios på ajfånen, och osx'et på iMacen.
Och självklart blir det trubbel.
Det började med att kalendern på telefonen betedde sig konstigt.
Det gick inte att ändra i befintliga aktiviteter och la jag till en aktivitet på telefonen såg den minsta sagt märklig ut på datorn.
Jag har alltid konsekvent nekat när jag fått en explicit fråga om iCloud.
Jag vill (och behöver inte) ha någon koppling annat än mellan datorn och telefonen via USB.
Plötsligt inser jag att kalendrarna på telefonen nu har lite mer komplicerade namn, som slutar på icloud.com.
Då sätter jag igång att exlplicit slå av allt som har med iCloud att göra, och efter intstruktioner på något apple-forum loggar jag ut från iCloud (!), på båda enheterna.
Synkroniserar igen och då är allt borta!
Kriiiiis.
Tar tillbaka en säkerhetskopia till telefonen, och då finns i alla fall de senaste månaderna där.
Datorns kalender är tom.
Provar igen med samma resultat.
Telefonen är återställd igen, men det visar sig såklart att jag måste logga in med mitt appleID för att kunna göra något i Appstore, för att kunna starta upp mitt bankID och what not.
Så nu vet jag inte hur jag ska komma runt det här.
Förmodligen kan jag kanske hämta upp en backup på datorn, så jag får tillbaka kalenderdatat där.
Men hur synkar jag dem igen, utan att blanda in iCloud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0