Tillbaka i semestrandet

torsdag 13/7 = hemresa

Vi sov ut och käkade frukost med syrran och svågern.
Sedan drog vi ner till mamma för att göra lite finlir med hennes nya telefon och titta över om något behövde tas undan.
Sedan lassade vi in packning och fikabröd som inte rymdes i hennes frys och drog till svärfars för att hämta döttrarna.
Där kunde vi bjuda på bröd till kaffet :-)
Visserligen hade min asvärföräldrar varit och uppvaktat min mamma dagen innan, men det det fick bli repris på min del av baket.
Farmor är duktig att baka, trots sina 91 år och väldigt dåliga syn!
Kesellakakorna gör hon dock inte.
Bökiga, men så goda att jag fick lov att ta en liten bit själv.
När vi kom hem var det inte mycket ork kvar, så vi degade med lite olika underhållning.
 
fredag 14/7 = hemmaslöande
Jättetråkigt väder, så det var bara att satsa på inomhusverksamhet.
Jag fick för mig att dammsuga och våttorka i köket.
Efter allt bakande förra veckan var det välbehövligt.
Dessutom går vi in och ut via köksdörren, så det dras in lite utifrån också.
Fram på eftermiddagen kom jag på att min svärmor faktiskt påpekat att hon gärna tog emot nya pannlappar, med hank. Jag rotade runt i min pannlappsbag och insåg att jag hade varken botten- eller dekorfärg som skulle kunna räcka till mer än en. Iväg till kåmpe som brukar ha litet men ok utbud av det garn jag helst vill ha.
Nix, bara vitt och naturfärgat.
Så efter middagen sa jag att jag måste till storkåmpe på andra sidan stan (där de har större utbud av färger).
Barnafadern hade fått en smsfråga från Bull om något med lampfästen, så han hängde med och hoppade av i nya läggan för att hjälpa till.
När jag anlände till Stora Birk (!) insåg jag att sommarrean är i full gång redan!!!!
(jag hade ju bett Bill att hon skulle säga till mig och låta mig följa med när det drog igång?!)
En affär öppen (efter 19), så jag stegade in för att göra fynd.
Förra året försökte jag fynda ett par jeansshorts utan framgång.
Kan ha varit sent ute.
Nu såg jag direkt att det fanns stora möjligheter att lyckas.
Röda prislappar med 50:- kändes som ett fynd redn innan jag provat.
Ryckte åt mig ett försvarligt antal på olika ställen i butiken och provade.
Jajamensann.
men...
dom var inte på rea visade det sig när jag skulle betala :-(
Ska jag/ska jag inte? Jo, jag slog till för 149:-
På storkåmpe fick jag också napp:
Sedan iväg till Bill & Bull.
Första besöket i nya lägenheten så jag tog med en blomma.
De bor i en trea och ska visst få ytskikten fixade i höst.
Lite ojämn storlek på sovrummen, men annars var det trevlig.
Saknar dock balkong :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0