Så drar det mot 80-årskalaset

måndag 10/7 = söderut
 
Så var det dags att packa för utflykten till mamma.
Packa.
Min sämsta gren.
Jag hann ombord på tåget med ett nödrop, men sedan var det lugnt.
Lillasyster hämtade mig på resecentrum 10 mil söderut och vi hade någon timme att fördriva innan hennes bil var färdigservad.
Vi startade med kaffe såklart och gjorde sedan lite småärenden.
Bl.a. köpte vi (likadana) armband.
Jag ett vitt och hon ett rosa.
Rena fyndet. Det hade kostat 349:- (?!) och såldes nu för 79:-
Sedan hämtade vi mamma foch fick mat hemma hos syrran.
Till kaffet fick hon provsmaka allt fikabröd.
Lite planering inför onsdag.
 
tisdag 11/7 = arbetsdag
På frömiddagen drog vi ner till mamma och satte igång.
Trots att jag flera gånger pratat med henne om att se till att boka sin städning ett par dagar innan födelsedagen (vilket hon tyckte var en bra idé), så såg det väldigt ostädat ut.
"Det är inte så länge sedan".
Vid lite kontroll (räkning t.ex.) hade de inte varIt där och städat sedan 3/6.
Jaha.
Tur att hon verkligen inte drar ner själv.
 
Vi fejade och organiserad om i kyl och frys för att få utrymme för kakor och tårtor.
Mamma putsade silverskedar.
Syrran röjde ur skafferiet, vi frilade alla bänkytor i köket och tog undan allt småkrafs som står framme i hennes övriga rum.
Vi köpte varm takeaway på hotellet för att mamma skulle få i sig mat.
 
Systersonen med fru och lilla Olivia dök lite oväntat upp för att uppvakta en dag i förväg.
Då fick vi sitta en stund.
 
Mamma blev helt slut bara av att titta på under dagen.
Hon konstaterade gång på gång att "det här hade jag nog aldrig klarat själv".
När klockan drog mot 17 var det lämpligt att avrunda.
Vi var färdiga så långt det gick att förbereda och mamma var färdig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0