Fortsätter tvätta och virka

torsdag 20/7 = gräsmattan?
 
Idag hann jag ut med en halv kopp kaffe mellan två regnskurar.
Föröskte tjura kvar trots regnet, men kunde inte hitta någon plats där jag inte fick droppar på mig och dessutom hadeag velat ha en fleecepläd på mig.
Inte skönt.
Enda fördelen är att jag har hunnit klart pannlapparna till min svärmor, med hängare.
Dessutom gav jag mig på ett mer arbetssamt mönster.
Rutor.
10 halvstolpar och tre dubbelvarv i varje ruta.
Då måste man släpa med två trådar hela tiden och byta färg stup i ett.
En annan nackdel är att virkningen blir aningen fastare, och jag har två dubbelvarv naturfärgat i utkanterna.
Med enkel tråd blir de lite lösare och det ger lite fladder i kanterna.
I morgon kommer #2 med bf hem hit.
Har inte sett henne IRL sedan i mars, så det ska bli så roligt.
Jag inser att jag måste vänja mig, men det känns väldigt konstigt, det här att barnen drar iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0