Extrabak och terrängpremiär

torsdag 6/7 = träning
 
Förmiddagen umgicks jag med döttrarna #1 & #5. De skulle båda jobba kväll.
Efter lunch drog Barnafadern och jag till stan.
Först skulle han in på Ögonmottagningen för att följa upp ett tryckproblem på ögonen.
Lite oroande eftersom detta kan vara början på grön starr.
Men allt såg bra ut för övrigt. Ingen påverkan på synfältet och trycket hade sjunkit på båda ögonen, så det fanns ingen anledning till åtgärd nu. Två gånger har han blivit remiterad av sin optiker, men om det går som utlovat så ska han nu bli kallad om ett år för att följa upp detta mer systematiskt.
Efter detta köpte vi gott kaffe på Kahls och drog på en liten scoutingtur. Vi ville titta på en låda att förvara dynorna till utemöblerna i. Dessutom kanske ytterligare en solsäng. Nu har vi två, med de är väldigt eftertraktade, just för att de går att göra helt plana. Bra om man vill sola baksidan av sin lekamen.
Inget av detta lyckades.
Present till 80-åringen inhandlades. Av Doro-typ.
Vi kom hem vid 16, så jag fattade rask beslutet att ta min löptur direkt, innan middagen.
Bestämde mig för att göra premiär i elljusspåret. Jag varken kan eller vill springa så långt nu, och jag var trött i musklerna efter tisdagens mil, och då kändes detta trevligt.
Bra gick det ju inte. Otrolig syrebrist i musklerna :-(
Ganska långt fram på kvällen, stönade #1 att hon skulle bjuda sina arbetskamrater på fika eftersom hon slutar på söndag. Inte mycket tid att vinka på. Jag hjälpte henne så vi gjorde isflak och Philadelphiabullar (igen).
Hon bestämde sig för att göra en rabarberpaj på fredag morgon, vilket funkade bra eftersom började sitt pass 12.
Och nu är jag utan lådor igen :-(

fredag 7/7 = soldag?
 
Bättre väder var utlovat, och det var i alla fall soligt större delen av dagen.
Ingen direkt värme i luften dock.
Skjutsade #1 till jobbet och vi åkte via kåmpe för att handla och kolla om vi kunde få plastburkar.
Jodå, dottern matchade ihop fem med passande, så jag skulle klara mig.
Lite senare på dagen började jag fundera var vi hade ställt dem.
Inte i köket, inte i bilen??
Vi måste helt enkelt ha glömt dem. På kassabandet. 5 burkar i en hög stapel.
AAAAArrrrrrgggghhh!!!!
Mitt i dagen kom jag på att jag skulle peta ner mina stackars plantor i lådorna vid entrén.
Tyvärr fick jag inte tag i några Flitiga Lisa, så det fick bli verbena istället.
Så går det när man väntar på att vädret ska bli trevligt, innan man handlar.
Under ganska många år hade jag för vana att handla och plantera på/i närheten av min födelsedag (en vecka inna maj slutar).
Då finns det att välja på.
Inte nu.
Måste dessutom köpa mer plant för att fixa krukorna vid paviljongen.
Nu ska jag baka ut en sorts kakor som står i kylen och väntar.
Sätofta.
Nästan som franska våfflor, fast inte dubbla och ingen kräm.
Snarlikt va´?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0