80-årskalaset

onsdag 12/7 = mammas födelsedag

 När vi kom ner till mamma tänkte jag att det är lika bra att fråga: "Har du ätit frukost?"
Vilket hon inte hade, så hon fick börja med att koka och äta en tallrik gröt.
Ingen pardon.
Sedan la vi sista handen vid dukning och förberedde kakfaten.
Våra närmaste anlände vid 11, så då var allt bröd på plats.
Mamma hade sagt öppet hus 13-16 till alla som frågat.
Såklart dök det upp några klockan 12.
Bara att göra en mindre uppdukning av brödet.
Familjerna ville uppvakta innan gästerna kom så vi såg till att göra det direkt.
Min moster och kusin fick hänga med på det eftersom de var på plats.
Dagen förlöpte bra med skaplig sprindning på gästernas ankomsttider. Totalt tror jag vi var ca 30.
Med tanke på mammas ork och behov av att äta på drägliga tider hade vi beställt middag kl. 17 på Länsmansgården i Lugnvik.
Trevlig miljö och god mat, även om jag tyckte att den var kall (?!).
Vi hade hållit efter under dagen (med god hjälp av makar och mina barn (#1 och #5), så när vi lämnade av mamma på kvällen var det inte mycket kvar som behövde städas undan.
Vi lämnade henne och satt ett par timmar med syrran och svågern, innan jag skjutsade döttrarna till farfars, där de skulle sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0