Så var det helg igen (7*800m)

onsdag 4/1 ( = reservtisdag träningsmässigt)
 
Rätt ordinär arbetsdag, fast mer egentid.
Glest både med kollegor och studenter.
Jag tog mig för att börja med lite förkunskapskontroller, inför terminsstart.
Lika bra att släcka villkor så att fler kan självregistrera sig.
Nu är det helg igen, och jag tar ut min lediga dag i morgon.
Siktar på en helhjärtad 4-dagars degningsinsats faktiskt.
Sedan drar det mot tjugondedag Knut, och det betyder väl avjulning (≠ passivitet).
På fredag får den late brått, sägs det.
Eftersom jag legat på latsidan under jul vad gäller träningen, ska jag försöka få in alla fyra passen den här veckan.
Så trots att lite längre och snabbare pass igår, stod det intervaller på schemat idag. 7*800 m med 2.30's gå/joggvila emellan. Jag vågade inte riktigt spänna bågen fartmässigt, men ändå enligt planen.
Nu blir det långa "intervaller" i morgon, vilket jag gruvar för eftersom jag då måste hålla ut ett högt tempo längre (än jag tror att jag klarar).
Fortsätter summeringen av 2016.
Antalet pass per vecka snittar på 3.13, vilket är sådär. 13 veckor med två pass eller mindre är inte så bra. Det får absolut bli en målsättning för 2017 att öka kontinuiteten.
Å andra sidor har jag 40 veckor med tre eller fler pass.
Veckan med 6 pass var i somras, när jag inte tordes fuska inför halvmaran. Men nöjd blev jag.
De trötta benen ska strax bära mig till duschen, så nu är det slut för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0