Stadig acceleration

måndag 13/8 = GB's uterum
 
Dagen började i behagligt tempo med att vi skjutsade sonen till Uppsalatåget 9.18.
Två stora resväskor med bildskärm, kläder (rena!) och en del böcker.
Nu har 60% dragit från stan.
Kul för dem, vemodigt för mig.
Sedan till jobbet, som stadigt accelererar upp mot 28/8.
Samma motiga känsla som alltid innan det är i full gång igen. Då brukar jag tycka att det är roligt.
Jag har inte kollat, men jag tycker jag har ovanligt många bokade samtal redan nu innan terminsstart.
Trots att jag forskat för mycket, har jag inte kommit så långt som jag hade velat för min själsfrids skull.
Nästa vecka är det flera större arrangemang som nog får sägas ingå i tjänsten. Tyvärr känns de lite som förlorad tid.
Hemmavid har jag upptäckt ett litet problem, eller flera faktiskt.
Mellan köksbänken och överskåpen har vi en glasskiva som stänkskydd och dekoration.
En dag när jag försökte torka bort lite fläckar från glaset, insåg jag att en fläck satt på insidan.
Det visade sig vid närmare kontroll inte vara en fläck, utan en insekt. Död vad jag kan bedöma.
Idag hittade jag en till, som rörde på sig!
Finns ingen chans att få därifrån dem och det verkar inte sannolikt att de ska hitta ut själva.
INTE najs :-(
Har suttit ett par timmar i GB's uterum.
Helt ljuvligt när mörkret faller.
Vi dricker kaffe, pratar, funderar och ber.
Vilsamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0