Jag luktar rök

söndag 20/8 = grillning
 
Idag samlade vi GP* igen.
Trots ihärdiga försök att inte vakna, så steg jag upp före åtta.
Bättre väder idag, vilket kändes bra eftersom vi skulle grilla med de nya programstudenterna på eftermiddagen.
Innan dess hann vi med lite av varje.
Fixade med överkasten till gästsängarna, Barnafadern klippte gräset, jag stökade lite här och där, torkade golv etc.
Det gick t.o.m. att sitta ute en stund på eftermiddagen.
Sedan var det dags att rigga sig för kvällens sociala evenemang.
Jag hämtade kollegan på flyget och sedan väntade vi in nya och gamla studenter på ÅC.
Ovanligt många blev vi den här gången. Inte minst var det kul att så många äldrekursare dök upp.
Vädret var bra, sånär som på att det var väldigt blåsigt. Bra drag under muurikkorna.
Inget särskilt program, ingen info, bara ett tillfälle för folk att börja lära känna varandra, och oss.
Nu är jag helt inpyrd, trots att jag bytte kläder, direkt i tvättmaskinen, men hårtvätten får bli i morgon bitti.
Hela veckan knökfull, känns inte bra att inte ha något svängrum.
*GP = GamlingPoäng, dvs när man tydligt gör saker som är typiskt för "gamlingar".
Ungefär som VP (VuxenPoäng), fast i den mer förvirrade änden av skalan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0