A walk down memory lane

fredag 31/3 = till sist blev det helg
 
Hade besök av två olika klasser från samma gymnasiekola.
Trevligt att träffa dem, men man funderar så klart hur många som sedan kommer till oss för att plugga vidare.
Torsdag hade vi äntligen tagit oss för att dra igång tillagningen av Pulled pork, som vi hade tänkt ett par dagar.
Så nu var det dags att prova.
Barnafadern åt det som burgare och jag tog det på tallrik med cole slaw.
Till hade vi västerbottensostkräm. Supergott!
 
lördag 1/4 = ingen träning
 
The terrible two tillbringade fredagskvällen i närheten av hemmet och sov därför över här.
Det innebar att vi hade trevligt sällskap i morse.
Barnafadern drog till säsongens sista U21-match med handbollen och jag skjutsade tjejerna till stan.
Vi passade på att fara på en lågprisaffär. Jag hade velat dit ett tag efter en annons jag sett.
Problemet var bara att jag glömt vad det var jag ville titta på :-(
På vägen insåg tjejerna att den enda lägenhetsnyckeln de hade med, var kvar hemma hos oss.
Så det blev ytterligare en resa fram och tillbaka.
På eftermiddagen satte vi igång med lite städning, och jag hamnade udda nog i en av garderoberna på övervåningen.
Där hittade jag en väldigt blandad komptt av saker: tenntråd, läder, medaljer, knappar, sidentyg, barnteckningar, knappresår och bland allt annat:
Jag blir så nostalgisk och lite nedslagen.
Tänk så nära man varit, och hur saknaden kommer att göra sig påmind.
På eftermiddagen fick jag en lägenhetsvisning av 08-an.
Så fantastisk praktiskt med videosamtal över nätet. Trevligt att se och höra den som är på avstånd.
Bestämde tidigt att jag skulle stå över träningen idag.
Får se hur jag känner mig i morgon :-(
Nu blir det slafen, via stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0