Snabbturer

torsdag = hemspring i solen
 
Jag blev kvar på jobbet lite senare än tänkt, så jag tvekade lite om löppasset.
Å andra sidan vet jag att vi ska middagsgäster på lördag och att vädret ska bli sämre...
Jag satsade på hemspringet.
Inga fartambitioner, men precis som i förra veckan gick det oväntat bra och kändes inte alltför motigt, så jag stretade på lite mer än vanligt.
VÄRLDSREKORD igen!!
Med nästan 2.5 minuter.
När det en stund efteråt var dags för sen middag, fick jag en taxikörning.
Sonen med gf skulle köpa soffa på stora möbeljätten och behövde en bil att dra släpvagnen med (!).
Barnafadern skulle iväg på handboll så det var bara att slänga sig i bilen och dra iväg. Affären ifråga skulle visst stänga snart.
När vi skulle haka på släpvagnen var barnvagnens släpvagnskopplingsdosa inte samarbetsvillig.
Till sist for jag till den aktuella handollshallen och bytte bil.
De körde förbi hemma hos mig och släppte av mig, och drog sedan hem soffan till stan.
Jag har ledig dag i morgon, men det finns ju fler chaufförer som ska söderut på eftermiddagen, så det löser sig.
Jag får hoppas på mer fint väder i morgon, så kan jag göra en kåmpetur på cykel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0