Megamotigt - 13 km

torsdag = spring på väg hem från jobbet
 
Eftersom det gick så bra i tisdags, bestämde jag mig för att springa på andra sidan älven.
Blev avsläppt vid flyget.
Inte kul!
Idag var det dessutom rejäl motvind.
Vägen är riktigt bred, hårt trafikerad, och har långa rakor.
Med andra ord, ingenting som gjorde att vinden varierade.
Min naturliga väg har mer skog och krokar vilket gör att blåsten blir mer växlande.
Tja, jag tog mig hem.
14s/km långsammare var snittempot.
Jobmässigt har det nu börjat lugna av en aning.
T.ex. unnade jag mig att fixa lite i närmiljön.
Det känns mycket trevligare att komma in på rummet nu.
Idag hade jag lagt en ledig dag, men den fick anstå.
[I ärlighetens namn måste jag säga att jag själv har valt att ha det så här, eftersom jag gärna är inblandad på de kurser jag har under hösten. Då blir terminsstart och tidig valperiod en aning mycket för att kunna ta ut mina lediga dagar. Men jag flyttar dem bara framåt och kan vara mer ledig i december t.ex. Nästa vecka ser det dock lovande ut med en ledig fredag...]
Efterom dagen var helt obokad, hann jag kursadministrera lite och titta på den föreläsning jag ska ha i morgon.
 
 
Det var ju det här med att leva som man lär...
Inte direkt någon ork att ta itu med något på kvällssidan.
Men när har jag det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0