Lagom och urvattnat

I går var jag en sväng till GB och satt i hennes uterum.
Mörkt ute och många tända ljus.
Hur mysigt som helst.
Skoj och allvar som vanligt.
Vi behövde bestämma oss för en ny bok också.
Det blev en fortsättning på Tomas Sjödin-spåret, delvis för min skull.
Beställde boken direkt jag kom hem. Tyvärr var den inbundna vackrare än paperback, men jag tog den billigare i alla fall.
Tisdagen började med ett besök till frissan, som flyttat till en ny salong.
Nytt och fräscht, men samma frisyr.
Sedan åter till gruvorna.
Idag lyckades jag få en del InfoGlue gjort i alla fall.
Tyvärr har vi precis i dagarna fått en ny version av utbildningskatalogen, vilket inte direkt underlättar.
Möte på eftermiddagen och ett stvl-samtal.
Sedan skulle jag på ett spännande informationsmöte på min hälsocentral.
Kostens betydelse för kolesterolet
Tur jag inte behövde betala för det!
Det var så intetsägande och det mesta var bra om det var lagom.
Bara en enda bov i sammanhanget: det mättade fettet. Inget försök att problematisera kolhydraternas funktion i processerna. Det mättade fettet är den enskilt viktigaste faktorn vad gäller kardiovaskulära sjukdomar.
Försökte fråga lite om värdet av totalkolesterolet som indikator, och där fick jag lite medhåll att kvoten mellan det goda och onda var nog så viktigt. Däremot visste inte dietisten vad man hade för tankar kring detta värde.
Kvällen blev sen så dagens träning får bli i morgon.
Nu ser vi på Sverige - Finland i World Cup. 0- 0 i slutet av första.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0