Heldag på stan

Vi hade några småärenden, och var uppe rätt tidigt, så vi åkte ner till stan.
  • vit färg till trävirket i öppningen till vardagsrummet (bara grundmålat)
  • tavelkrokar (massor av tavlor runt golvet)
  • skruvar för att komplettera till monteringen av paviljongen nästa sommar (det försvinner alltid någon här och där)
  • mjöligen något klädesplagg, speciellt till Barnafadern
Vi gick ut hårt och besökte flera färgaffärer och ett byggvaruhus innan vi landade på stan.
Barnafadern styrde in på sin favoritaffär och hittade flera saker som föll honom i smaken.
Nu var det dags för kaffe.
 
Sedan satte jag igång att prova.
Hur jobbigt som helst.
Mest för att jag hade tagit min nya, snygga skor.
Snörningen är så elegant att det knappt går att ta på sig dem.
Man måste dra upp snörningen ordentligt för att få ner fötterna och sedan får man streta för att dra åt snörningen igen.
De absolut tunnaste snören jag haft oxå.
Jag kämpade på, men hittade inte vad jag tänkt mig och då fick det vara.
När vi kom hem började vi ta ner paviljongen.
Men insåg att vi behövde vara en till för att lyfta av taket.
Yngsta dottern kom hem efter en lördag på universitetet och efter maten fick vi ner det sista av textilierna.
Resten får vi ta i morgon.
Det verkar innebära en större städinsats av garaget?!
Inte tränat idag. Småhängig?!
Nu har dottern och jag sett The untouchables.
En rätt bra film, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0