Utflykt med modern och ny matgrupp

fredag 1/7
I fredags tog jag tåget söderut för att sammanstråla med mamma.
 
lördag 2/7
Sov hos min syster och vid 10 på lördg satte vi iväg till Östersund.
Regnigt och eländigt under resan, men ok annars.
Min morbror har fyllt 85 och hans fru 70, så vi skulle fira detta på hotell.
Efter incheckning vilade vi och bytte sedan om för att träffa jubilarerna och övriga gäster i hotellets salong.
Trevligt, inte minst att få prata lite med min kusin Janne som jag inte sett på förmodligen minst 15 år.
 
söndag 3/7
Långsam frukost med prat på söndag, innan vi vände tillbaka hemöver.
Fikastopp vid Döda fallet. Vacket, men inte så särskilt varmt :-(
 
måndag 4/7
Vi tog det lugnt, åkte till pappas grav, gjorde lite ärenden och käkade en sen lunch på lokala hotellet.
15.30 tog jag bussen hem.
 
tisdag 5/7
Skönt att vara hemma, sover såååå mycket bättre.
GAMLINGpoäng på det!
Inget särskilt solarväder, så vi påbörjade arbetet med att göra iordning, det numera betecknade, hörnrummet.
En tur till återvinningen.
När så matproblemet kom på tapeten, bestämde vi oss för att åka till I***, köpa en matgrupp och passa på att äta i shoppingområdet.
Vi käkade, tittade på champangeglas, köpte en matta till soffgruppen, och köpte matgruppen.
Sedan fick vi skruva.
Igen.
Men nu står det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0