Schabblat hela dagen

Hade planera att sätta degen till mammas bullar direkt på morgonen och medan den jäste plantera utfyllnadsblommorna.
Riktigt så blev det inte, så blommorna sattes ner efter löpturen nu ikväll.
Efter bullbaket, drog Barnafadern och jag till stan för att köpa dynor till nya utestolarna, fixa en present till svärfar och lite annat småkrafs.
Det mesta har väl varit ok, men jag har gjort ett antal klantinsatser under dagen.
 
Tabbe 1:
Jag hade verkligen tänkt till när det gällde blomkompletteringen.
Fyra lobelior i kanten blev för glest, så för att fylla ut köpte jag TRE (3!) söta astrar.
Från ena sidan:
Från andra sidan:
I morgon ska vi dra söderut för att fira svärfars 85-årsdag.
Får försöka hinna på kåmpe först och hoppas att de har kvar en till.
 
Tabbe 2:
Färgen.
Jag var såklart helt säker på att jag hade blå lobelia, vilket gjorde att det skulle passa bra med vita astrar.
Lobelian är VIT!
 
Tabbe 3:
Mammas bullar.
Efter att ha varit en sväng på affären, satte jag degen och umgicks med döttrarna.
Satte på ugnen.
När jag sedan gräddade tyckte jag att de tog färg väldigt snabbt.
Temperaturen var rätt, så jag flyttade ner plåten en bit.
När det nästan var klart, frågade dottern vilken inställning jag hade på ugnen.
Snabbstart, såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0