Stor sensation

4/12 anlände den andra leveransen av fönstergrejjer.
Sedan dess har snickerierna stått i garaget och fönstren ute på garageuppfarten.
Efter det har jag försökt ringa några gånger. Till försäljaren, till företaget och till montören.
De enda som svarar är företaget.
När vi sa ja till affären var beskedet att det skulle göras i december. Och vi som var oroliga för byggnadslovet. Hah!
Dagen för nyårsafton ringde barnafadern och då fick vi beskedet "vecka 2".
Jag säger bara Don't hold your breath.
I går fick Barnafadern ett sms: om allt går som vi hoppas kommer vi på torsdag, går det bra?
Ja, jag tror det när jag ser det.
Ska man nu ta semester och hoppas att en hantverkare faktiskt kommer på utlovad dag?
Om dom då inte dyker upp förrän på fredag, kan jag dra av detta från räkningen?
Att vi fått lov att ha värmen på i garaget 1.5 månad för att trävirket inte ska bli förstört, kan vi dra av den kostnaden från räkningen?
Tyvärr blir det jag som är hemma på torsdag.
Får byta ledig dag den här veckan. Lär väl knappast bli sovmorgon. SÅ mitt hopp står till att de (som vanligt) inte hinner till torsdag utan kommer på fredag.
Barnafadern jobbar hemma på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0