Ibland får man anledning att anstränga sig

Java har legat i träda ett tag, lindrigt uttryckt.
Nu har jag fått en anledning att fräscha upp det mest elementära igen.
Det är något som inte fungerar i detta program, och jag har erbjudit mig att se om jag kan ge något tips.
Ett problem torde vara designen. Det ska förmodligen inte vara så mycket streck kors och tvärs i den här översikten.
Det kallas coupling och cohesion.
Alla ska inte veta allt om alla och samma information ska inte finnas på flera ställen.
Så nu är frågan, ska man börja om från början eller lappa på det läckande sållet?
BTW: hantverkarna (2 st) dök upp strax efter 8 i morse, så jag steg inte upp i onödan :-D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0