Både det ena och det andra

  • Första dagen på jobbet 2016
  • Snabb tur till gymmet innan middagen
  • Besök hos GodaVännen
De två civingstudenterna följde med in till universitetet i morse.
Vi bestämde oss för en lagom lång dag (Sveriges semifinal i hockey-VM för juniorer kl. 15 kan ha spelat in i valet av arbetstidens förläggning!).
Eftersom jag tillbringade större delan av gårdagen (och kvällen) med sonen blev det inget söndagspass, dessutom ska vi dra till svägerskan för 50-årsgratulerande i morgon och då blir det inget tisdagspass heller.
Mao. nödvändigt att klämma in ett pass idag.
Bara en lucka, och det var direkt vi kom hem.
Enda nackdelen var att jag inte ätit någon lunch och således hade lite tunt med bränsle.
Men det var ändå bra att få göra ett pass.
Årssammanställningen ger ett dalande intryck.
Det är nog dags att gå på en plan igen. Jag orkar verkligen inte variera mig tillräckligt mycket på egen hand.
Efter middag och därpå följande dusch, var det dags för en sammankomst med Bönorna.
Idag var GodaVännen mycket, mycket piggare, men rätt trött så vi stannade bara en timme.
Väl hemkommen visade det sig att det gick en gammal Beckfilm på SVT. Mannen på taket (från 1976) med Carl-Gustaf Lindstedt i huvudrollen och en ganska blek Gunvald Larsson (Thomas Hellberg). Yngsta dotern baxnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0