[DKV] Skrivardag

Inledde den mest inbokade veckan med skrivardag tillsammans med DeKritiskaVännerna.
Det gör faktiskt stor skillnad att göra så här jämfört med att försöka skapa sig denna tid på egen hand.
Vi träffades under skrivarkursen förra läsåret och bestämde oss för att försöka hålla igång genom att boka in dagar tillsammans.
Vi träffas direkt på morgonen, tar kaffe och berättar för varandra vad vi ska skriva på under dagen. Vi kollar också av hur det ser ut inför nästa möte.
Sedan utbryter den stora tystnaden.
Alla jobbar på med sitt och hämtar kaffe när man vill.
Några går iväg på motionspass strax före lunch och vi träffas vid 12.30 för att äta tillsammans.
Eftermiddagen följer samma mönster.
Man går när man behöver och känner sig nöjd med att ha fått denna dag i avskildhet.
Idag levererde jag in tre sidor text till kursen jag går, "Början till en arbetsbeskrivning".
Nästa träff är en halvdag i mars och då ska vi försöka ge varandra lite konstruktiv feedback. Som Kritiska vänner.
Har just sett ett osett avsnitt av Criminal minds. Och vem dök upp där till min stora förvåning, jo Mannen som aldrig ler. Kimball Cho från the mentalist. Skådespelaren heter Tim Kang. Man kan konstatera att han log ännu mindre i detta avsnitt. Han tappade koncepterna totalt.
 
Nu ser jag ett avsnitt av Elementary.
Här är Sherlock placerad i USA i nutid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0