Dag 8: Gipsskivor och tak

torsdag 21/4
 
Mera gipsskivor på väggarna:
Taket på G:
Jag har varit ledig idag.
Tack vare min mycket energiska och effektiva dotter åstadkom vi mirakel.
Vi skulle flytta in alla saker i förrådet i källaren igen.
För henne var det självklart att försöka bli av med en del av det vi förvarat i onödan.
Snacka om effekt.
Vi kollade, kastade, packade om och stuvade.
Hur bra som helst.
Vi har ju väldigt dåligt med förråd i relation till familjens storlek, men ändå var det allra mesta av lådorna i förrådet fyllda med barnkläder.
Under dagen hade vi en holmgång med fönsterfirman.
Hantverkaren ville få bekräftat att fönstret ska bytas måndag eller tisdag, vilket jag fått besked om tidigare i veckan. Vid kontakt med monteringsansvarig får vi beskedet onsdag, om allt går bra. Jag ringde företagets HK för att få försöka pressa på så att det inte drar ut ytterligare på tiden. Såklart försöker de hävda att de inte kan lägga sig i montörernas planering och saker tar den tid det tar. Vid det laget är jag rätt irriterad och påpekar att vi redan väntat väldigt länge och att vi nu inte kunnat vänta längre.
Till sist ringer monteringsansvarig till Barnafadern och efter en del diskussion får vi besked att det kommer två montörer i morgon bitti (=lördag) kl.8.
Det är klart vi tar det.Nu börjar det hända saker tror jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0