Shoppingtur

Under ett par år har jag konstaterat att jag saknar ett par skor. Nu har mina bästa fot-snälla skor nästan gett upp.
Jag råkade säga det i går på vägen hem, och då började Barnafadern prata om brister i sin garderob för sensommar/höst.
Sagt och gjort, vi bestämde oss för att ta en tur till stan idag.
Regnet skvalade, så det kändes rätt ok.
Inte mycket folk heller (blotta tanken brukar vara det som avskräcker mest).
Väl i stan får man sätta upp tydliga villkor för vad som ska vara gjort innan kaffet får intas.
Första skoaffären vi gick in på hade mycket fint att erbjuda både maken och mig.
Han slog till på ett par, men jag höll igen eftersom jag tyckte att de snygga var aningen för smala (huxus fluxus vettu).
Men nu var vi igång.
Nästa skoaffär uppsöktes och även där hittade jag ett par snygga (och bredare än det första paret).
Tyvär kändes som att de glappade en aning i den bekväma storleken. Då fick jag ta de skönaste.
Jag har en del snygga skor som jag kan ha enstaka dagar, men behöver ett par som jag kan ha för det mesta.
Man skulle kunna tycka att man vuxit ifrån det här med kardborreknäppning...
Maken köpte även en rock att ha nu framöver några månader, innan det blir kallt.
Fyndade en ny matberedare för 400:-  (den gamla vanliga modellen igen!).
Hann med en del småärenden också.
Annars fortsätter vi med krånglande avlopp i köket. Nu verkar det vara klart att stoppet inte sitter på väg från köket till tvättstugan. Så då finns problemet under golvnivån i tvättstugan.
Kul! NOT!!
Igår kände jag halv panik på jobbet för alla oavklarade ärenden.
Barnafadern och ÖI-studenten var dock tålmodiga och väntade medan jag gjorde bort allt som blivit liggande.
Under tiden svalt #4 ihjäl hemma.
Oops, inte bra.
Just nu ser vi Ryssland - Sverige i herrarnas EM-kval. Underläge 0 - 1 i paus, och vi spelar inte bra.
 
Inga nyheter från sjukhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0