Gammelmedia?

Igår samlades bönorna hos GodaVännen, på det boende där hon för närvarande återhämtar sig.
Nu är vi skröpliga på lite olika sätt, så det blir en del krämpor att avhandla. Trist, men en realitet.
Idag  hade jag full huggning hela dagen. Massor av bokade och obokade besök.
Handledde både det ena och det andra kring kursen.
Försökte hjälpa folk som insett att de inte var registrerade (vi borde ha stängt i fredags!) och därför inte kunde skicka in sina uppgifter.
En annan student var beredd att ge upp innan hen ens försökt att skriva ett enda program :-(
Tror att jag lyckades få hen att börja i alla fall.
Hen fick i stort sett hela frågestugan för sig själv, så vi kunde starta från scratch.
Innan det kommit någon skulle jag kasta lite skräp i papperskorgen.
Och vad hittade jag där?
Jo: purfärska OH-blad.
Vi har diskuterat detta medium i fikarummet och kommit fram till att det är uderskattat och har sin plats.
Jag har under några år dessutom oroat mig för att OH-pennorna ska försvinna, om OH-bladen näst intill upphör att användas.
De är hur bra som helst. Till allt möjligt!
I morgon testar vi för första gången en code review (kodgranskning). Vi tror att man behöver kunna läsa kod för att skriva kod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0