Överraskande början

Ledigdagen fick en oväntad start.
Barnafadern, som inte hade ledig dag, kom och väckte mig, med beskedet att det var punktering på passaten.
Tack och lov hade han ingen undervisning på fm, och vi kunde få det fixat på direkten. Min hjälp behövdes eftersom han har ont i armen/axeln och har svårt med vissa rörelser.
Jag hjälpte lite och sedan for han iväg till lokala däckfirman.
Detta gick snabbt eftersom däcket inte kunde lagas, bara att köpa ett nytt.
Efter montering blev det gemensam frukost.
När han åkt tog jag tag i dagens viktiga göromål.
Först ut: chokladbollerutor.
Sedan starta diskmaskinen.
Därefter FMK och sudoku.
Pelargonerna på schabraket kämpar på och blommar fortfarande. Nya blommor försöker t.o.m. slå ut.
Hur mycket ska man vattna tro?
Idag måste jag ta mig till stan.
Äldsta dottern slutar 13, så jag kommer att hämta henne direkt på jobbet.
Massor av ärenden:
  • Serva symaskinen
  • Köpa te
  • Hämta klockan
  • Köpa laddningssladd till iPad'en
  • Hämta ett nano-SIMkort till min "nya" telefon
  • Dricka kaffe med äldsta och yngsta dottern
Hur går det med uppsatserna då???????????
Kaffet är drucket, sudokut och anagrammet avklarat, snart bloggat...
Borde kanske svara på ett par jobbmail inann jag åker.
Pallrar mig ner till garaget för att starta motorvärmaren på Barnvagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0