Bytte ledig dag

Bestämde mig för att vara ledig torsdag istället för fredag.
Besiktigade bilen, drog på stan för att se om det går att fixa ajfånens högtalarproblem,  dricka go'kaffe...
 
 
Ajfånen var reparabel, till det facila priset av 595:-
Tyvärr har de stängt på lördagar, så jag ska nog lämna in den på måndag.
Idag jobbade jag på förmiddagen och drog hemöver vid 13.
 
 
Årets första snö singlade ner under ett par timmar.
 
Plockade upp döttrarna vid deras jobb. Käkade en snabb lunch på rester.
Skjutsade äldsta dottern till tåget.
Gjorde en mindre shoppingtur med #4.
Tvättkorg, servetter, och några trevliga ljus i glas.
Jag gillar verkligen sådana, de lyser väldigt trevligt.
Det blir inte samma att sätta värmeljus i glasen sedan.
Jag har t.o.m. försökt gjuta i nytt stearin i glas, men blev rätt besviken, eftersom stearinet nog inte hade tillräckligt hög kvalite utan missfärgades när man tände veken.
 
Hämtade upp Barnafadern och #5 innan vi drog söderut för att steka hemgjorda hamburgare.
Inte helt fel.
 
 
Nu sitter den yngsta och jag här med TV, datorer och tända ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0