Borde jag sys in?

På något hem för senila alltså?!
"Var tror du att du är då?", frågade en av kollegorna (=medförvirrade?) i morse när jag ställde saken på sin spets.
I söndagskväll (sent), skickade vi in det (andra) kompletterande mailet om bygglov. Tre bilagor. Gamla ritningar, nya ritningar och produktblad om de nya fönstren.
På tisdag morgon ringer adm. från plan&bygg till Barnafadern och säger att vi får lov att komma till kontoret och reda ut med handläggaren hur vi tänkt. Barnafadern har inte möjlighet att gå dit då, så jag ringer för att bekräfta att jag kommer.
Naturligtvis passar jag på att fråga vad det är som behöver redas ut, utöver den dokumentation vi skickat in.
Då utspinner sig en märklig konversation.
Jag hade inte ritat ut panelen, det fanns inga väderstreck på fasaderna, ritningen var av så dålig kvalite att det inte gick att se riktigt... Jag försökte invända att alla fasaderna på mina ritningar var märkta med väderstreck och att panelen var utritad, och att originalritningarna var de vi fått från kommunen. "Men ni skulle ju sätta in en balkongdörr?"
"Ja, och där har jag också ritat in en liten trappa ner till marken."
"Jaha...?"
Men man får ju skrapa med foten, så jag hummade med och sa något i stil med att det måste vi naturligtvis ordna.
När samtalet var över fick jag för mig att titta på det utgående mailet OCH inser att där är vår ritning på det nya utseendet inte med!!
Jag är HELT säker på att det var tre bilagor när jag tryckte på send. Inte minst med tanke på att vi "glömt" produktbladet i ett tidigare mail och därför var supernoga med att kontrollera att allt vi nämnde i mailet också fanns med. Jag minns t.o.m. de tre röda ikonerna i webmail-fönstret.
Senil??
Antagligen.
För att prata om något helt annat, så blev jag supernöjd när jag kom på hur jag skulle spegla värden i excel.
Mamma och jag hade letat fram en bild på en duk hon ville virka, så jag sa att jag kunde rita upp det på ett rutpapper.
Man inser ju direkt att det räcker med att rita en fjärdedel.
Så det gjorde jag, och använde excel eftersom jag tyckte att det skulle gå att lösa övriga tre bitar på ett mer automatiskt sätt.
Och det gick!
Sånt här tilltalar mig. Bara mekansikt, kräver ingen kreativitet :-)
Men jag blev lite sugen på att virka upp duken också. Även det mekaniskt!
Nu ska jag posta papperskopian till mamma.
Jobwise: har tyvärr inte hunnit med något som betar av högar, utan varit fullt sysselsatt med att ta hand om ärenden vid dörren och mailfrågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0