Träningsåret till ända

onsdag 27/5 raceday!
 
Japp, så är det gjort.
Målet för det senaste årets löppass gick av stapeln igår.
2174 löpare sprang 10 km.
887 kvinnor och 1287 män.
Jag är nöjd med mitt lopp givet de förutsättningar jag haft på slutet. OCH den dåliga känsla jag haft i musklerna.
Tiden landade på samma som förra året +17 s, vilket nog får sägas vara inom felmarginalen.
Målet när jag startade var ju att förbättra mig med några minuter, men det insåg jag rätt tidigt att det skulle bli svårt till det här datumet. Drygt tre månader med synproblem förra sommaren och ett rejält bakslag i april med trillandet gjorde att jag var rädd att det skulle bli riktigt okul den här gången.
 
 
Jag har sparat siffror från de tre gånger jag varit med, och jag har för varje år fler kvinnor efter mig.
Det har alltså blivit procentuellt bättre, även när man tittar på det totala antalet deltagare och hur många män jag har haft efter mig tidsmässigt.
Det träningsplanerna förmått mig till är att hålla ett hyfsat jämt tempo över milen.
Figuren visar tempot i minuter/km, uppdelat på varje kilometer.
Det får jag väl vara nöjd med också.
Nördig?
Övriga i laget: praktikdottern 4 minuter före mig, mediadottern 4.10 efter och Barnafadern 1.10 efter.
Barnafadern var väldigt lojal och inväntade mig vid vätskekontrollen, då var jag ca 150 m efter.
Otacksam som jag var satte jag mitt eget lopp framför sällskapet och trampade på in i mål.
GodaVännens make gjorde en förtjänstfull insats i promenadklassen.
 
I dag tar jag ledigt, men sedan får jag väl lov att dra igång försäsongsträningen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0