Ibland hinner man mer

Igår var det återigen en hänelserik dag.
Jag hann inte ens blogga :-)
Småslöade på morgonen men drog sedan i väg till stan för att titta på solsängar.
Hittade ett så fiffigt spegelskåp för smyckeförvaring.
Tung matshopping på vägen hem, inför kvällens familjemiddag.
Sedan hem och sätta igång kaffe.
Det var så sol, så första utekoppen (for real) ägde rum.
Hann med en kortare löptur i spåret, innan det var dags att ta itu med grillmiddagen.
Grillat är ju enkelt att få till, även om det tar tid eftersom det är många olika komponenter som ska till.
Vid middagen fick Barnafadern födelsedagspresent och jag fick morsdagspaket.
Solsängarna känns bra, så nu väntar vi bara på solen (och semestern).
När allt var bortstökat, kom jag på att jag skulle höra hur det gått för GodaVännen och hennes son.
Sonen hade fått åka in till akuten efter att ha haft svåra magsmärtor i flera dagar och GodaVännen hade ringt mig tidigare under kvällen för att höra om jag kunde hålla henne sällskap eftersom det inte är bra att hon är själv.
Det kunde jag inte fixa just då, men när jag kollade via fejjan strax före 23 hade hennes sällskap precis gått.
Jag kastade mig i bilen och åkte dit, för att hon och hennes anhöriga skulle slippa vara så otrygga.
Himlen var vacker när jag åkte.
Vi hade en trevlig stund och hann prata en hel del. Maken och sonen kom tillbaka, utan att ha fått särskilt mycket utrett och måste tillbaka tidigt i morse för att få göra en röntgen.

Kommentarer
Postat av: kristina

din viastelse varguld värd tack än en gång

2015-06-03 @ 19:54:10
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0