Har det bra

Vanlig ledigdagskänsla.
Sover, frukostar och njuter av kaffet med tidningen och datorn.
Har just tittat på en dokumentär om bodybuilding och Arnold Schwarzenegger.
 
 
Roligt att se hur man i mitten av 70-talet populariserade träning och muskelbyggande.
Det har verkligen blivit en livsstil.
Nu har jag väl inte riktigt sådana ambitioner med mitt gymgående, även om jag nog skulle behöva jobba lite mer med vikter och fysövningar. Det behövs för löpträningen också.
Vet dock inte om jag kan/orkar lägga mer tid på träningen än jag gör nu. En praktisk detalj är att man på vardagar inte har möjlighet att träna förrän rätt sent och då inte hinner mer än löppasset. Man har ju annat i livet också.
Igår när jag var och kompletterade middagshandlingen kunde jag inte motstå dessa tuplaner.
Min nya insikt om hur tulpaner ska skäras verkar ha en positiv effekt, så jag får nog se dem slå ut.
Barnafadern är också ledig idag och har pratat om att åka runt och titta på brädor till uteplatsen. Kul.
Stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn känns nästan nog så roligt i jämförelse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0