3 smetar och en bagare

I ett obevakat ögonblick fick jag för mig att bjuda släkten på födelsedags- och morsdagsfirande i helgen.
Flera födelsedagar i dagarna och flera mödrar inför morsdag.
Men syrran och svågern hade redan planerat att hjälpa sonen bygga en altan.
Perfekt sa jag, då behöver ni äta och vi kan bjuda på mat, där ni är.
Mamma hänger med och bor hos oss.
Enda nackdelen är at syrran är ruggigt morgonpigg och det innebär att mamma ska hämtas 07.45 i stan i morgon bitti.
Idag skulle jag vara ledig, men var tvungen att åka till jobbet på förmiddagen för att fixa med konferensprogrammet.
Hemma tillbaka igen gjorde jag en plan för mat och lite brödbak, med hänsyn taget till våra oilka kostbegränsningar.
Testar att göra Philadelphiabullar utan Philadelphiaost. Går det?!
Tittar på några gamla Crminal minds medan sista smeten blir till bröd.
Update: nu har jag stängt ugnen för idag.
Maten blir i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0