Snabbjobb

torsdag = tempolöpning
 
Idag var det dags för första riktiga prövningen i planen.
25 minuter i riktigt bra tempo.
Jag vill ju gärna dela upp lidandet i mindre delar så jag satsar på att öka tempot successivt. Då har jag något at göra medan tiden går. Så nu satsade jag på att accelerera i en-minuts pass. 10 minuter för att komma till den fart jag ville ha för att få ett bra snitt. Sedan 15 minuter konstant fart.
Inte helt ojobbigt, men jag fixade det. Snittet blev aningen bättre n det angivna tempointervallet i planen, så jag får vara nöjd, även om känslan kunde ha varit bättre. Det kan hända att passet i går tog en del av kraften till i dag.
Tulpanerna har också tappat orken.
Men de här slog ut och har stått bra, så förhoppningsvis har jag lärt mig hur man gör nu.
 
I morgon är min lediga dag, så den ska jag dedikera till utvärderingen, med avbrott för två exjobbshandledningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0