Halvskapligt

Vi fick ett par timmar som var någorlunda varma i alla fall.
Inte aktuellt att äta ute dock. Vid det laget frös vi och bara jag hade härdat ut den sista timmen.
Jag iddes inte hämta en fleecepläd, annars hade det varit engelsk badort.
Blommorna verkarock hyfsat nöjda. Jag gjorde en rejäl vattning med näring igår, och nu har det slagit ut en hel del i rabatten. Den första liljan har vecklat ut sig. De små röda i framkant kommer alltid först.
Efter middagen drack jag en lite kopp kaffe och insåg att jag saknade det där lilla extra.
Visserligen blev det lite omständigt för jag fick lova att dra på kåmpe innan jag kunde trilla bollarna.
Vi hade bara saltat smör och jag har testat det en gång, men tycker att osaltat är mycket godare.
Nu fick jag också chans att använda min (för ändamålet) nyinköpta bricka.
Köpte den för ett tag sedan i 10:- lådan på kåmpe. Trevligt mönster också, även utan bollar.
Annars är jag lite besviken över att det inte kommer något högtryck. Det ser verkligen inte lovande ut framöver.
I morrn:
Å andra sidan är jag oändligt tacksam över att det var så bra väder sommaren 2014, när jag var så orörlig och hindrad av synproblemet. Jag mådde väldigt gott ute, mest hela dagarna.
Nu ska jag glutta lite på en brittisk spionhistoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0