Diskat, bakat, kryssat i solen = haft en bra dag

Efter en del ringande bestämde jag mig för att baka matbröd som passar både veganer och andra.
Så jag satte ett deg för att göra morotsbröd i långpanna.
Dessutom skulle jag färdigställa Lenas krämkaka från i går.
Allt rullade på och jag hann umgås lite med yngsta döttrarana.
Vädret var inte så roligt heller.
Till middag var planen att göra en paj på en låda tacofärs som vi hade över.
När jag förgräddat pajskalet och skulle lägga i fyllningen fick jag för mig att det inte skulle rymmas.
Därför bredde jag tacofärsen över botten, la broccolibuketter ytterst för att höja kanten något. Smala paprikaremsor och ringar av små röda lökar innanför broccolin och så ostäggmassan överst.
Blev hur gott som helst.
När vi fått på kaffet tittade solen fram, så jag tog min kopp, lite ofärdiga kryss och störtade ut.
Så sent på dagen är skuggdäcket ett soldäck, så jag hade jätteskönt där.
Olvonet är som vackrast nu.
Svävande kronor av vita blommor.
Strandirisen blommar också.
Den står kvar i gamla rabatten, men jag försöker ge den både lite utrymme och vattnar emellanåt.
Nu ser jag andra avsnittet av Lewis på raken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0